By: mama zieza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 16-Mar-2010 13:51 Email | Share | Bookmark
Cheesy Wedges

 
 
Masa mula-mula ternampak wedges ni kat blog mamafami.. mama kata mesti buat.. tapi tak buat-buat..pastu tengok plak kat fp rinnchan.. hmm mesti buat.. hehehe.. tak gak buat.. satu hari pergi tesco, teringat nak buat, talipon mamafami cari cheese.. dah lupa sebenarnya apa benda yang diperlukan... takde pulak brand SCS tu.. talipon plak Rinn tanya dia beli kat mana cheese tu.. Rinn kata kat GIANT.. terus ke Giant.. hehehe...



Mama copypaste dari MamaFaMi MamaFaMi utk Cheesy Wedges tu...


CHEESY WEDGES
sumber - Rinnchan

Ingredients :

500g frozen wedges
5 sliced cheese (orange in color) ~ the more the yummier
1 tablespoon butter
1 tablespoon flour
1/2 cup fresh milk
2 tablespoons plain yogurt
Mayonaise

Method :

1. Fry the wedges till crispy. Set aside.
2. Melt butter in a non stick pan over slow fire. Add flour and stir well.
3. Add fresh milk and stir till the mixture thickens.
4. Add in cheese and stir till the cheese melts.
5. Add in yogurt and stir well.
6. Place the cheesy sauce and mayonaise in 2 different piping bag. Pipe onto the wedges. Ready to serve.

Memang sedap, crispy dan masam masin.. anak2 mama suka.. berkali-kali dah buat ni...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net