Want your
own Fotopage?






 


By: mama zieza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Wednesday, 17-Jun-2009 13:03 Email | Share | Bookmark
Sira Labu dan Acar Umbut Kelapa

sedang potong buah labu
buah labu yang dah dipotong dicuci
labu diselangselikan dengan gula
 
 
dah siap dahhh
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Umbut kelapa memang mama suka makan.. tapi makan mentah gitu.. tak tau laa pulak boleh buat acar.. tapi kan .. sayang.. mama tak sempat nak interview mintk resipi.. hehehehe

Labu ni..memang mama tau kat sebelah pantai timur selalu sira.. tapi tak pernah tengok.. ni first time mama tengok.. tapi tak dan makan. hehehe.. bila dah penat.. semua tengok pun.. setakat tengok jerrr..

Labu kami gunakan 18 biji
Gula Pasir 10 kilo
Daun pandan...



Umbut mayang di umbut...


labu labi dibuat sira... sedap rasanya bagai nak gila..



Ayam Goreng Ganu.... sedappp dimakan panas2


rencah untuk goreng ayam


Buah cempedak di DALAM pagar.. hehehe


ni gulai terengganu.. mama lupa namanya


Resipi ayam goreng Jertih Ganu.. heheheh
(resipi asal dari orang Jertih)


ayam basuh bersih
potong laa ikut besar mana nak

bahan celup

tepung jagung
telur
serai dan halia (blend halus)
kunyit serbuk
garam
gula

minyak dan daun kari

celup ayam dalam tepung yang dah dibancuh dengan telur, serai, halia, kunyit, garam dan gula tu.. dan goreng dalam minyak dengan daun kari.

untuk elakkan ayam tu dari melekat kat kuali.. masukkan beberapa keping asam keping

yummy.. menjilat jari



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2014.

ns4008229.ip-198-27-68.net