By: mama zieza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 5-Jun-2007 14:39 Email | Share | Bookmark
Coney Dog...

 
 
Memula nak tanya ekkk.. takde nama lain ke.. hehehe.. Coney Dog!!!!!!!!!!!!!!! hehehehe.. peliklaa nak sebut...

Sebenarnya.. resipi yang nak dihighlight ialah sos dia.. Coney Dog Sauce.. yang Jeni dari Resipi.net fofularkan. Resipi asal dari Sandra AllReceipes.com...tapi kalau Sandra tu buat mesti style mat salleh skit kan.. Jeni bila buat..mesti dah di alamelayukan.. muahahaha.. sampai kat tangan mama.. lagi laa tak nampak mat salleh.. nampak mat apa pun tak tau.... . Tapi rasa.. memang marbeles... delicious.... cuma yang kureng skit.. takde air rootbeer nak minum sama bila makan coney dog ni..hehehe (Ni pun Jeni gak yang ajau... )

Asalnya ingat nak buat roti bun sendiri.. tapi.. ishhhh.. lambat bebenor laa pulak.. beli jerr laaa roti.. hahahahaha .



Quote:
Coney Sauce
SUBMITTED BY: Sandra (allrecipes.com)

"This recipe is similar to the sauce they serve on hot dogs in New York on the street. According to legend, it first showed up at Coney Island, and then grew in popularity until all of the hot dog vendors in the city served it."

Original recipe yield:
12 servings
PREP TIME 10 Min
COOK TIME 10 Min
READY IN 20 Min

INGREDIENTS

* 1/2 pound ground beef
* 1/4 cup water
* 1/4 cup chopped onion
* 1 clove garlic, minced
* 1 cup tomato sauce
* 1/2 teaspoon chili powder
* 1/2 teaspoon monosodium glutamate (MSG)
* 1/2 teaspoon salt

DIRECTIONS

1. In a medium skillet over medium high heat, saute the ground beef for 10 to 15 minutes, or until well browned. Break up with a fork until fine. Add the water, onion, garlic, tomato sauce, chili powder, monosodium glutamate and salt. Allow to simmer for 10 minutes, or until heated thoroughly.


Haaa.. kan.. dah dimelayukan oleh Jeni.. hehehehe

Nota : Jeni tumis daging cincang, bawang putih dan bawang besar bersama-sama dan Jeni tambahkan 1 sudu kecik serbuk lada hitam. Kemudian masukkan bahan-bahan lain. Dan Jeni gunakan sos tomato seperti yang resipi tu suruh (tak derhaka, budak baik hehe).
Sos tomato, cili serbuk dan garam tu perasakan secukup rasa ye
.



SEMBANG NGAN MAMA!!!!

Quote:
yangmazni - Mazni.....bukan saja looks delicious.. but taste delicious gakkkk.. try jgn tak try.. senang dan simple.....

Cak - Tkasih Cak.. takpe... gambar tu tak kemana..hehehehe...

Kak Liza - memang sedapppppp... sempoi.. senang... hehehe.. mama dah berkali2 gak buat..

Zana - hehehe.. ni laaa resipi yang tengah ngetopppp..... laa ni mana ada a&w kat sunshine tu.. lama dah tutup...

m3rni3 - hehehe... laa ni tak payah beli.. buat sendiri

ida isk..hehehe.. akhirnyaaaaaaaaaa..hahahaha.... memang main tibai jerrr ...

Jeni - tahu dahhh..hahahaha.. awak mat salleh tercelup.. muahahaha....Tu sudah bagus... bisnes di Riyadh.. hehehe ....

Rinnchan - Ada sausage tu.. tapi dah ditimbunkan dgn daging2 tu.. dah tak nampak..hehehe...

MamaFaMi - Tau dah buat... tapi gerammmm.. takleh komen..


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net